maddebabe

and at once i knew, i was not magnificent

Kategori: Allmänt

bon iver, holocene
 
Godkväll! Det har varit en riktigt lugn dag i la siesta, ändå har jag varit ganska trött från och till. Hur kan man bli så utmattad av att inte göra någonting? Jag antar att stressen sedan innan tar ikapp mig nu, och slår ut mig totalt. Idag har jag alltså bara sovit, solat, läst böcker (körkortsteori och mcfly's självbiografi), kollat på film, lyssnat på musik och ätit en riktigt god middag. Middagen blev dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag tänkte göra en jordärtskocksoppa till förrätt, men det fanns tydligen inte jordärtskocka i detta landet haha, så det blev ju lite misslyckat. Istället blev det en god mozarella, soltorkade tomater och pestopizza till huvudrätt (standard för mig, kan knappt laga någonting annat) med ett gott rött vin till. Till dessert blev det gino (kiwi, banan och jordgubb i ugnen) med choklad och vaniljglass till, följt med lite baileys och kaffe. Hur gott som helst! Nu ligger jag mätt och belåten i sängen, och ska somna till någon mysig film hade jag tänkt. Imorgon ska jag upp tidigt igen, då vi ska på marknad i torrevieja! Det kan hända att det blir den sista marknaden för resan, så jag får passa på att leta efter det jag "måste" köpa med mig hem, dvs sommarkläder och kanske lite presenter? Förhoppningsvis hittar jag det jag söker efter. pusss
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: