maddebabe

8e november 2011

Kategori: Allmänt

Hallå hallå. Efter att jag hade ett fint, djupt och skönt samtal med min syster så åkte hem till min sötnos igår kväll och bara myste framför one tree hill och the town. Men jag somnade någon gång i början på den sista filmen, haha! Så jädrans trött alltså. Hade sovmorgon idag ju, så gick upp vid niotiden! Underbart skönt att få sova ut faktiskt. Men samtidigt en ganska ovärd dag, musikdatan som vi hade var jätterolig! Vi spelade upp våra låtar som vi har jobbat med och nästa vecka ska vi få spela in riktiga ljud (antingen spela gitarr eller sjunga!). Sen var det ju håltimman på två timmar, och sist men inte minst en seg mattelektion. Fast matte funkar ändå, ibland kan jag t.o.m tycka att det är lite kul.. När man verkligen fattar och kan räkna flera sidor matte utan att fastna! Det är nog glasögonen som har gjort mig till en sånhär pluggis.

Nu har jag varit hemma i en timma eller så, och har pluggat piano. Men det går inget vidare faktiskt. Har fått typ tio sidor med två olika låtar blandat med masssa teknikövningar. Ni ska bara veta hur svårt det är! Det jobbigaste är ju hur låten ska spelas, rytm och tempo och allt sånt.. Läraren blir nog inte överdrivet glad när jag kommer dit och inte kan ett skit, men det borde inte vara någon större fara. Då får jag väl bara lite mer hjälp bara. Nu ska jag äta lite middag, och sen får vi se vad som händer. Kommer troligtvis öva lite mer på pianoläxan. pussss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: