maddebabe

förändring

Kategori: Musik



Jag torkar bort en tår, fast fler kommer rinna.
Sluter mina ögon och glider fram genom dimma.
Försöker vara stark, i stunder av smärta.
Hålla mig på fast mark och lätta mitt hjärta.
Men smärtan vägrar dämpa så jag fortsätter kämpa.
Försöker vara glad, och fortsätter skämta.
Men ingenting kan någonsin bli som förut,
tar en tyst minut innan tiden tar slut.
Jag hatar det du gjort, men jag älskar ju dig så.
Tiden gick alldeles för fort, men jag måste förstå.
Mitt hjärta börjar banka, hjärnan fylls med tankar.
Jag har svårt att fatta.
Jag går runt som en skugga genom mörkret utan lampa,
jag trampar på. Men det känns så hårt.
Det finns ingenting som kan stilla min gråt.
Jag vill känna din närhet, och höra dig skratta.
Tiden som har varit har fått mig att fatta.
Om jag dör, kom ihåg mig som en krigare.
Du vet vad jag vill, snälla lova att gå vidare.
Jag vill vara hos dig, och smeka din kind.
Om jag så ska springa dit du är i en motvind.
Du är vacker och fin, på alla möjliga sätt.
Ett liv att dela med dig känns så lätt.
Ligger i min säng, och tårarna rinner.
Känner hur livet sakta försvinner.
Jag vill vara med dig, och hålla dig nära.
Jag trodde verkligen att vi två var kära.
Du finns i allt, tankar och blod.
Men det ska vara du och jag på denna jord.
Ett sista farväl, med snara runt halsen.
Jag har sparkat bort stolen, jag har dansat sista dansen..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: