maddebabe

29 april 2010

Kategori: Allmänt

Nu har jag besökt dagens hemsidor: Twitter, Bilddagboken, Facebook, Bloglovin' och sist men inte minst bloggen.

Imorse kände jag mig faktiskt väldigt pepp för att gå till skolan. Jag tror att mina nya kläder och skor hade mycket med det att göra. Sen är torsdagar en av mina favoritdagar i skolväg. Även om vi har kemi. På tal om kemi så hade vi ju prov idag som jag sa igår. Det gick faktiskt jättebra! Det var väldigt enkelt. Igår så läste jag bara igenom sidorna en enda gång och jag kunde alla svaren ändå. Det var en fråga som jag inte kunde superbra, men då fick jag hjälp av min kära vän Danne :) Ett minus om skoldagen är att min andra halva Signe inte var här idag. Hon är tyvärr sjuk. Jag hoppas du kommer imorgon min kära... ♥

Direkt efter skolan så tog jag en kopp te och två rostade mackor med honung på (onyttigheter på hög nivå, men bra för halsen... *hosthost*) och kollade på MTV. Sen tog jag tummen ur röva och skrev två sidor på min så kallade deckare. Nu har personen dött och det var jättesvårt att skriva alla reaktioner från hennes nära och kära. Usch, det var jobbigt. Jag kunde se allt framför mig. Det kanske är bra i och för sig, att jag har skrivit såpass detaljerat (inte om själva mordet och våldtäkten).

I tisdags fick jag TVÅ sammanbrott. Jag var väldigt nära på att börja gråta i skolan, och sedan började jag gråta på kvällen efter träningen för jag var tvungen att plugga kemi. Och det uppstod för mig hur mycket plugg jag har framför mig. Vi har minst sju stora grejer att göra innan sommarlovet (om det inte kommer fler). Geografi inlämning, Deckaren, Engelska inlämning, Matteprov, Spanskaprov, Fysikprov och Historiaprov. Det är ju liksom sex veckor kvar! Jag fattar verkligen inte vad som pågår i lärarnas huvuden. Tror de att vi har all tid i världen? Jag vill har lite fritid i alla fall. Bajs, bajs, bajs säger jag bara.

Om jag ska sprida någon glädje i detta inlägget, så är det att jag har sovmorgon imorgon. Och vi slipper teknik lektionen, för vi ska sjunga in våren. Jag kommer säkert spela in, så ni kan få se det här. HAHA, om man ens vill göra det. Låtar som Peps Perssons Oboy kommer att dyka upp.

puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: