maddebabe

1a september 2013

Kategori: Allmänt

Söndagen är här med blandade känslor. Helgerna går som vanligt alldeles för fort, och nu är det officiellt höst med. September är här. Men jag tycker hösten är riktigt mysig, allra vackra färger och dricka massa te och läsa massa bra böcker bland annat. Mysigt alltså.
 
Vad har hänt i veckan? Skola + jobb varje dag och i lördags spelade jag fotbollsmatch. Trots ett halvårsuppehåll (!!) klarade jag mig bra. Första halvleken gick väl mindre bra, jag spelade i tio minuter och sedan gav jag upp. Men jag kämpade och slet under hela andra halvlek. Vidrigaste träningsvärken nu, i muskler jag inte visste att jag hade.
Vi kämpade på bra, och det blev 6-3 till motståndarna. Ett riktigt bra resultat, för att möta ett lag som spelar i division ett. Jag får se om jag kommer tillbaka till fotbollen om ett tag, fokus ligger på skola och jobb just nu iallafall. 
 
På lördagskvällen kom Mimmi hit och spenderade kvällen/natten, och vi tog det bara lugnt. Kollade på film och snackade bland annat. Jag som har åkt på världens förkyldning, tyckte det var helt perfekt lagom och mysigt en helg som denna.
Idag har jag bara sovit och kollat på film/serier och försökt kurera mig så bäst det går. Nu ska jag nog ta mig en kopp te och läsa en bok! puss
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: