maddebabe

20e januari 2013

Kategori: Allmänt

Godmorgon. Äntligen söndag.. Hoppas du kan känna igen någon ironi i den meningen.. Helgen går så satans snabbt nu när skolan har börjat! Sad but true. Igår så gick jag och signe upp vid tolvtiden och åt en god frukost, sen så gick vi över till emma och lämnade/hämtade lite grejer och snickisnackade lite.. Nu har ju jag och signe börjat våra nya liv och då ska vi iallafall gå ut på minst tre powerwalks i veckan, så igår tog vi en härlig promenad på en timma i det vackra landskapet. Men fytusan vad kallt det var ute! Efter promenaden åkte familjen till bollebygd och köpte lite gott (nyttigt gott för mig dock) inför lördagsmyset, och hyrde film och så. Medan de andra åt pizza åt jag en smarrig soppa.. Och självklart stod det godis, chips, läsk och ostbågar som jag inte fick ta av.. Självdisciplinen sätts på spel nu, jag ska fan besvisa för mig själv att jag är stark! Istället satt jag där med min 80% mörka choklad, grönsaker och dipp, och vatten.. Men det är gott det med! Efter filmmyset fick jag feberfrossa och mådde skit rent ut sagt, så nu har jag sovit i sisådär tio timmar och mår hur bra som helst. Helt galet vad sömn hjälper egentligen. Men istället har jag drömt jobbiga drömmar (samma drömmar som jag har drömt konstant det senaste halvåret), så lite ångest har jag just nu.. Men det försvinner nog under dagen förhoppningsvis. Nu sitter jag och äter frukost, och om en stund blir det övningskörning med farbror! När jag kommer hem blir det en härlig vinterpromenad och plugg.. Vad har ni för planer idag? :) puss
 
fil med müsli, krossade linfrön, kanel, ingefära och en kopp kaffe såklart. sötaste muggen någonsin 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: