maddebabe

Good night, sleep tight

Kategori: Allmänt

Hej allihopa! Jag hoppas allt är bra med er.

Detta har varit en väldigt lyckad dag om jag får säga det själv. Skolan gick snabbt, vilket var jätteskönt. Sen gick jag med Signe och Nora hem, och jag och Signe gjorde våfflor. Ni har väl inte glömt att det är våffeldagen idag? Jag har även hört att i England har de en pannkaks dag, det tycker jag Sverige också borde ha. Efter våfflorna så kollade vi på filmen Precious, som jag skrev i förra inlägget. Den är så hemsk, men bra ändå. Det är en bra story.

Sen gick, eller snarare sprang, jag och Signe till träningen. Och efter kom Signes syster Agnes som var überstressad för hon hittade inga bra sockar. Hehe. Hon är så söt och snäll, Agnes :)

Det var en väldigt bra träning, även om vi bara var tolv stycken. Det var inte lika seriöst som det brukar vara, men man kan behöva att bara ha roligt på träningarna ibland. Det blev lite olika varianter av spel, en skottövning och en passningsövning. Jag fick veta att jag ska spela två matcher till helgen, kul. Jag är väldigt entusiastisk faktiskt.

Imorgon är det dags för engelska prov... Vi ska skriva en uppsats och så har vi grammatik förhör på Some och Any. Lätt som en plätt! Men man ska inte ropa hej förrän man är över backen. Just det ja, jag ska ha utveckling samtal också. Fick veta av matteläraren att jag kanske har sänkt mig i matte. Det enda jag inte kan superbra är geometri, och visst, jag fick inte jättebra resultat men jag fick i alla fall hälften rätt. Jag vill ha kvar mitt VG. Hoppas det går bättre på alla kommande prov. Jag hoppas också att jag kan nå något MVG i slutet på terminen. Spännande tycker jag, läskigt tycker de flesta.

Nu tänkte jag kolla på någon film, men jag är kanske lite för trött för det så det slutar med att jag sitter och zappar mellan alla kanaler. Det är inte helt fel det heller.

Sweet dreams

Kommentarer


Kommentera inlägget här: