maddebabe

20 juli 2010

Kategori: Allmänt

Hejhej. Tänkte först berätta om gårdagen. På förmiddagen gjorde jag inget speciellt, jag var bara hemma och tog det lugnt. Sådana dagar behövs också. På kvällen kom Emma, Henke och Fredrik till mig. Vi cyklade upp till Ramsjön, men bara jag och Emma badade. Henke och Fredrik var fega. Sen kollade vi på film och spelade boll, och så satt vi i vardagsrummet och pratade. Väldigt trevligt och mysigt. Vi följde Henke till bussen vid tolv, och sedan vinkade jag och Emma hejdå till Fredrik också.

Eftersom mamma och pappa inte var hemma igår så sov jag och Therese i mamma och pappas säng. Therese har haft sömnproblem de senaste fyra veckorna, och hon måste ha någon som sover bredvid henne. Så jag blev i stort sett tvingad till att sova brevid henne, men det gjorde inget direkt. Men det som var jobbigt var att hon inte kunde somna och att då skulle hon självklart säga : "Madde, jag kan inte sooova! Kan du hålla om mig?". Efter fyra gånger så kände jag att jag blev lite irriterad. Jag ligger och sover och då ska hon självklart väcka mig hela tiden. Jag kan ju inte göra så att hon somnar lättare. Jaja, tillslut somnade vi båda två.

Idag var tanken att jag, Emma och Fredrik skulle åka till Hindås och bada med Henke. Och kanske åkt vattenskidor. Men imorgon ska Emma iväg till Branäs och måste packa oså idag. Vi får bada efter träningen ikväll istället :) Nu ska jag bara slappa och ta det lugnt faktiskt, kanske städa huset så att mamma och pappa blir glada? Vi får se hur det blir.

Jag hoppas ni alla har en fin dag!
puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: