maddebabe

ett nytt år med nya chanser och nya möjligheter

Kategori: Allmänt

Hej!

Det är helt absurt att det är ett nytt år. Det har gått så ofantligt snabbt!
2009 har defenitivt vart det bästa året i mitt liv hittils, men även ett av de sämsta. Jag har upplevt saker jag aldrig trodde var möjliga att uppnå, jag har även förlorat något av det viktigaste i en människas liv; vänner. Men jag har hittat nya vänskaper också och jag har insett vilka som är mina äkta vänner.

  • En av de mest minnesvärda händelserna under 2009 var i våras när jag var på träningsläger i Danmark med damlaget. Vi var där under en helg bara. Vi bodde i jättemysiga stugor och tränade och spelade matcher, det var sjukt roligt! Vi spelade även in en låt, en egen "hejar-låt" av något slag...

  • Den mest minnesvärda händelsen var defenitivt när vi åkte till London för att se mitt favorit band McFly live! Det var helt magiskt! Det var precis som jag hade tänkt mig, men hundra gånger bättre. Det kändes som en dröm. Jag träffade en ny vän, Josefina, i kön. Eller jag visste vem hon var, men hade aldrig pratat med henne IRL. Innan konserten började sprang vi runt och köpte en massa tröjor, men tyvärr så träffade jag henne inte efter konserten...

  • Vårat F17 lag spelade på Gothia Cup i somras, det var skit skoj! Vi hade inte den bästa inställningen, vi tänkte att vi bara skulle ha kul och spela lika bra som vi alltid gör. Och vi vann första matchen, och nästa match osv. Vi kom på åttonde plats över mer än 100 lag. Det är sjukt! Det var en otroligt upplevelse som jag sent kommer att glömma. Man lärde ju känna alla spelare på ett annat sätt, man kände sig starkare som ett lag.

  • Vi åkte till Stockholm för att Green Day live i Globen. Vi bodde hos mammas kusin under tiden, hon var verkligen jätte snäll :) Men när vi åkte till Globen fick vi veta att konserten hade börjat tidigare så vi missade typ två eller tre låtar. Sjukt? Ja. Man brukar ju börja konserter senare, inte tidigare. Så jag blev förbannad! Men det gick över direkt när jag fick se Billie Joe Armstrong stå på scenen, han är så snygg ;)

  • OCH familjen och jag har varit i Spanien för att hälsa på morfar, åh vad jag älskar den gubben! :) Vi var där på höstlovet så det var fortfarande sol och värme där, tillräckligt mycket sol för att få en solbränna i alla fall ;) Det blev många besök på restauranger, och många besök vid havet. Det var helt underbart!

2009 har defenitivt varit det bästa året i mitt liv...!

Puss<3


Filippa, Frida och Maria på båten till Danmark


Innan McFly konserten, utanför Apollo Hammersmith


På väg till en match


Green Day konserten


Utsikten från morfars radhus i Spanien

Kommentarer


Kommentera inlägget här: